photo DSC00144_conew1_zps91410117.jpg

TERIMA KASIH :DD

26 February 2013

syukur :))

zaman sekarang ni semua remaja na hidup senang je kan termasuklah aku...kalo boleh nak turun ke dapur pun na pakai eskalator...punya lah malas na berjalan tuhh...tapi disebabkan ta mampu na buat sume tuh kat rumah pergi je lah shopping complex naik turun naik turun eskalator tuh...kononnye na hilang kan giann...yedakk?? sape penah buat?? aku?? ofkos lahh aku penah buat kalo da bosan sangat tathu na p mana lagi...

sebenarnya bukan ini aku nak ceritakan tapi tentang lesen kelas D...ianya bermula pada bulan 12 hari tuhh aku setat daftar bagai...dengar ceramah for 3 jam kot...ta ingat pulakk ..hehe... kuat makan kerengga memang mcm ni jadinye... *ok tipu

habis sesi ceramah kami akan diuji ujian komputer tentang jalanraya dan undang undang...mase daftar kami disediakan buku..terpaksa lah baca 1 buku tuhh untuk na lulus kan...macam na g amek espiem je kan...tapi hakikatnye aku ta baca pun buku tuhh...esok na exam baru hari ni aku setat menyelak buku tuhh sehelai demi sehelai tu sebab mak aku da bising bagai....



zaman moden
  
zaman dulu kala
pagi pagi aku da siap semangat na amik test ni....elok sampai je kat situ ya rabbi bukan main ramai orang dalam tuhh...sume pakat na amek test tu agaknye...no giliran aku bukan maen melangkau jauh gile...kebas bontot duduk lame punye pasal...maka tibalah giliran aku..dia panggil name aku yang sedap gitu..bayangkan kena tangkap gambar passport depan depan orang ramai..tak ke malu gitu..memang muke aku stok minta penampor je lahh time tangkap tuhh..

habis je urusan tuhh terus masuk ke bilik ujian... wow,, cuak lagi sekali bila tengok soalan soalan nye...time tuh baru menyesal kenapalah aku ta baca buku dari awal...tapi da terlambat pateng oii redahh je lahh fikir yang mane logik je jwapan dia... habis jawab terus kua result kat pc tuh aku dapat 42/50...time tuh syukur alhamdulilah lulus walaupun ta skor tinggi janji lulus sudah lahh...

sekarang ni lagi satu masalah kena tunggu giliran dia panggil untuk amek slip keputusan *cewahh macam amek slip pmr je... bila dia panggil aku...aku dengan bangga nye berjalan dan amek slip tuhh...tengok tengok bukan aku dapat 42 tapi 48/50... time tuhh rase na lompat tinggi tinggi setinggi menara KLCC je.. dan hati aku berkata kata "pandai jugak aku ni..ta bace buku pun boley jawab dengan cemerlang"... nmpk ta betapa riaknye diriku ini..alangkah keputusan cemerlang sebigini rupa sama seperti keputusan SPM nnti... :))

lulus ujian dapat lahh lesen "L" ni


hampir 2 bulan jugakk lahh buat praktikal memandu ni... pak cik uthman yang ajar aku dengan menaiki biba comeyy ni...mujur lahh dia baikk,,ta garang punn... lembut je cakap...


nilah tempat pembelajaran selama 2 bulan ni


finally,,tiba lah hari yang mendebor deborkan ni iaitu jpj test.....bayangkan esok nak test harini aku da ketar habis badan badan ni...sampai je keesokan hari nye pagi pagi sebelum subuh aku dah terjaga sendiri kalau ta jenuh alarm bebunyi baru aku nak bangun ... lepas siap siap ayah tolong hantarkan ke sana...perut yang comel ni ta payah cakap lahh asyik meragam je...*aku kalau takot mesti effect kat perut*
sampai kat sane beratur dan aku dapat no 10 dalam sesi pertama...ya allah kenapa cepat sangat....

sesi 1 kena buat bukit,parking dan 3 penjuru...lagi sekali perut aku merengek...duduk punya duduk punya duduk maka sampai lah giliran aku untuk di uji....alhamdulilah semuanya ok...LULUS dengan jayanya walaupun kerete tuh dia punya stereng yang amat ketat gila dengan kaki menggeletar ta tentu pasal...

now,,test untuk jalan raya pulakk...aku dapat jalan paling susah iaitu jalan C...jalan tuh kite kena jadi gamble gile sebab trafic light memang ta ade kena lintas jalan pandai pandai hidup lahh...kasi redah je...lulus ta lulus belakang kire janji aku cuba yedakk??

tengah tunggu giliran ,,aku nampak sorang jpj ni ya allah muke dia bukan main garang,,bengis..bukan main lahh berdoa supaya ta dapat dia last2 dapat dia jugakk !! hmm,,masuk masuk kereta aku buat ape yang patot..ape yang di ajar oleh pakcik uthman tuhh...

tetbe jpj bersuara

"adik name ape??"

"fathin najihah"smbil senyum ..kononnye bodek lahh tuhh ..hahaha

"ohh,,umur berapa ni??"

"18"

lagi sekali membuatkan aku na ketuk je kepala mamat ni...kat tangan dia ade maklumat aku sume nye ..lagi na tanye ke?? ta reti bace ke??tapi disebabkan na lulus terpaksa lah aku menjawab setiap soalan yang ta berapa na logik tuhh...bodek lhaa katakan :))

elok sampai pertengahn jalan tetibe mamat ni boley plakk dy buat macam orang ade bau sesuatu...dalam hati aku cakap "apehal lhaa mamat ni"

tetibe dia bersuara lagi

"hmm,,wangi nye"

"hah??wangi??" *blurr sebentar = ="

"pakai minyak wangi berapa botol??"

"mane ade berbotol botol" *perli aku nampak mamat ni

"habis ta?? 1 botol perfume tuh??"

"mane ade" sambil senyum *mamat ni aku tendang sampai keluar tingkap jugak kang..naseb kau jpj...

sepanjang perjalanan senyap je...naseblah ta ade soalan bodoh lagi diutarakan...tapi mamat ni baik lah jugakk....dia tolong informkan untuk aku ade kereta ke ta ade ke...jangan lupe bagi signal ke kanan...wahh,,baiknye dia...setengah jpj saje na kena kan kite...setelah beberapa minit bawak dia jenjalan *cewahh jenjalan gitu... kami pun sampai kat pintu pagar aku ngintai markah aku lulus ke ta??alhamdulilah lulus punn...kalo ta lulus baru je na goda dia...kenyit kenyit mate....kahkahkah *pizi mesti marah bila bace ni*


terime kasih kerana melembutkan hati hati jpj ni...




finally :))


alhamdulilah,,ta payah pening kepala fikir pasal benda ni da...:))


No comments:

Post a Comment